Jdi na obsah Jdi na menu
 

září

Děti necháme přemýšlet, co je ve školce nového - fasáda, výzdoba zahrady. Zeptáme se jich, jak se jim to líbí a zda jim ještě něco v zahradě chybí ( co by se jim líbilo). Do pohádkové zahrady patří také pohádkové bytosti...zeptáme se jich, které z nich by tu chtěly a které ne, proč. navrhneme jim, že   postavičky poprosíme, aby navštívili naši zahradu.. Disktujeme, že pohádkové bytosti žijí na pohádkovém ostrově, necháme děti přemýšlet, jak takový ostrov asi vypadá a jak se na něj můžeme dostat. Můžeme vyzkoušet koště (jak se sedí na koštěti), létající koberec (využijeme nějaký kus starého koberce), zaklínadlo (různé druhy zaklínadel....potichu, nahlas, s ukazováním)...nic však nefunguje, protože jsme děti a ne pohádkové postavičky. Navrhneme proto, že si pohádkový ostrov vytvoříme ve školce - pohádkový ostrov si sami vytvoříme a tím pohádkové postavičky přivoláme do naší školky. ....příběh se dále nerozvíjí, děti pouze v průběhu roku vytvářejí pohádkový ostrov, na konci roku pak postavičky za dětmi přijdou v podobě pohádkovén zahradní slavnosti.

Hlavním tématem celého roku bude příběh ostružinky a javoříčka od podzimu do léta.

Jak se potkali

- upravit text  tak, aby odpovídal podzimu

- popis ostružinky a javoříka, jejich kresba

- výroba papírových domečků na zahradu

- D: klepání na strom - klepání potichu, bušení, rozhovor ostružinky s javoříčkem

diskuze: seznámení s novými kamarády

závěrečné otázky: jak vypadala Ostružinka? jak vypadal Javoříček? Kde bydlel Javoříček? Jak se seznámili?

 

Jak potkali děti

Jak objevili houby

Jak pomáhali veverce

Vrtulení

Proč opadávají na podzim listy

Jak začal padat sníh

Štědrý den

Jak otvírali studánku

Jak potkali srnečka

Jak je překvapila housenka

Jak přiletěla moucha

Jak potkali balvánka

Jak vítali léto

Jak dozrály jahody

Na návštěvě v mraveništi

Tři doktoři

Jak pozorovali mraky